Amacom, The Amazing Company B.V. en Boelens de Gruyter delen in de vierde periode van het lopende seizoen het hoofdsponsorschap bij FC Den Bosch. Afwisselend staan zij tot het einde van het seizoen op de voorzijde van het Bossche wedstrijdtenue.
Het Bossche bedrijf Amacom, was de afgelopen acht maanden al met haar bedrijfsnaam op de shirts van de hoofdmacht te bewonderen. Amacom zou plaats maken voor een nieuwe hoofdsponsor zodra deze zich aan zou dienen en mits het een meerjaren hoofdsponsorschap betrof. Amacom zelf zou dan als subhoofdsponsor verdergaan, iets waar zij ook met het oog op komend seizoen de intentie voor heeft uitgesproken.
Desondanks prijkte afgelopen vrijdag in de gewonnen thuiswedstrijd tegen MVV niet het logo van Amacom, maar dat van Boelens de Gruyter op de borst van de Bossche spelers. Die shirtwissel kwam voort uit een veiling voor het goede doel, waar Boelens de Gruyter de hoogste bieder was. Beide bedrijven met Brabantse roots kennen een lange en persoonlijke historie met de club, met de stad én met elkaar. Dat laatste heeft nu tot een bijzonder een-tweetje geleid: tot het einde van het seizoen delen de sponsors de ruimte op de wedstrijd-outfits én het hoofdsponsorschap. FC Den Bosch is enorm blij met beide sponsors en met deze moderne kijk op het hoofdsponsorschap. “Delen is het nieuwe hebben. Samenspel zoals dit maakt de club alleen maar sterker”, zegt algemeen directeur Rob Almering.